Uw verhaal over Atomatenten

Uw Verhaal

In de rubriek "Uw Verhaal" kunt u uw ervaringen delen met andere gebruikers van een Atomatent. Dit hoeft niet per definitie een kampeerervaring te zijn, maar ook al uw andere ervaringen met Atomatent kunnen de bezoeker van deze website tot profijt dienen.

U kunt uw verhaal - eventueel met fotomateriaal - sturen naar info@atomatent.nl

Lees de verhalen

Wij zijn dik tevreden en de bus wordt er nog vrolijker van....

Bij ons tweedehands camperbusje kwam een tweedehands luifeltje, die het helaas begaf tijdens een hevige Franse regenbui. Tijd voor een nieuwe en dan wilden we toch ook echt een mooie en goede. Via de website van Caravanity zijn we bij Atomatent gekomen en met veel geluk konden we een luxe luifel aanschaffen die een ander toch liever in een andere kleur had gewild. Wederom een tweedehands luifel, maar dit keer weerstond de luifel een week storm en regen in Frankrijk en twee maanden ongelooflijk veel zon in Italië. Wat een genot om wat extra privé ruimte te hebben en in de regen toch buiten te kunnen blijven. De zijkanten kunnen fijn omhoog zodat we ook de wind binnen kunnen laten in de hitte. Wij zijn dik tevreden en de bus wordt er nog vrolijker van.

Kim

VW met atomaluifel

Lees de verhalen

Aanpassing "Oude De Waard"

Na jaren niet meer gebruikt de 25 jaar oude "de Waard" laten voorzien van een rits in het kleine luifeltje en een nieuwe tarp, om er vervolgens een trektocht mee naar Zuid-Frankrijk te maken. Wat een avontuur! De tent verschaft ons onderdak als nooit te voren, echt een super verbetering, we hebben het kampeer virus weer helemaal te pakken dank zij Automatent, die ons bijzonder goed geholpen en geadviseerd heeft. Hartelijk dank.

gebruikers verhalen

Piet en Nel uit Rijnsburg

Nieuw dak Stormvogel

Ongeveer anderhalf jaar geleden heeft Atomatent een nieuw dak op onze De Waard Stormvogel gezet. Er zat 'weer' in het oude dak, maar de onderkant was nog prima. Het nieuwe dak is pistachegroen aan de voorkant en donkergroen/mosgroen aan de achterkant. Heel anders dus dan het origineel, maar doordat dat het slaapgedeelte nu donkerder is, worden we niet meer zo vroeg wakker. Atomatent heeft mooi werk geleverd! Alles is keurig en degelijk afgewerkt. We hebben er inmiddels een paar keer in gekampeerd en we zijn er heel tevreden over.

ervaringsverhalen

ervaringsverhalen atomatent

Met vriendelijke groet.

Klaske Wijkstra, Jan Schrijver

Lees de verhalen

Het beste van twee werelden.

Na ruim twintig jaar gekampeerd te hebben in een Vergrote Zilvermeeuw en een Albatros, kwamen we in 2010 op onze vertrouwde camping Stortemelk op Vlieland, in aanraking met Atomatent. We hadden na al die jaren helaas afscheid moeten nemen van onze Albatros, doordat het voor ons een te grote klus was geworden en waren de bezitters geworden van een Karsten 3.50. We hadden bij de tent een comfortluifel en een afsluitwand met regenluifel gekocht. Een prima tent, maar we misten iets. Gewoon lekker buiten zitten onder de varioluifel en bij slecht weer de luifel lekker naar beneden spannen. Het ultieme kampeergevoel. De afsluitwand gaf ons een opgesloten gevoel en we zochten meer ruimte voor de tent om te vertoeven. Vanwege de vele mogelijkheden bij Atoma tent, hadden we besloten onze wensen Tom eens voor te leggen. In zijn showroom onder het genot van een kopje koffie bespraken we de mogelijkheden om een echte varioluifel te maken aan onze Karsten tent. En zo is het momenteel voor ons weer ouderwets kamperen. Het gemak van een oppompbare tent en het genot van een oerdegelijke varioluifel met extra windschermen erbij. We hebben er dit jaar heerlijk van genoten en zijn enorm blij met deze oplossing. Ruimte en gemak dienen ons nu op de camping. We hebben al weer zin in de zomer.

Eric Klip

karsten

Aangepaste Fino

Vorig jaar lieten we voor het eerst onze Karstentent thuis en besloten we naast onze Kampeerbus alleen nog een slaaptentje mee te nemen. We houden ervan onder doek te slapen als we langere tijd ergens blijven hangen. We kochten daartoe een oud model De Waard Vergrote Stern. Maar het bukken om de tent in of uit te gaan viel ons (60-ers) tegen met die lage luifel.
En toen kwam eind vorig jaar Atomatent op ons pad en maakten we kennis met de Fino, ontworpen als bijzettent met stahoogte, helemaal voor ons doel geschikt dus. We schaften hem meteen aan, inclusief zijschermen, onderdeken en ledverlichting.
We verkochten de andere tenten en genoten deze vakantie van dit heerlijke onderkomen.

Het prettige van Atomatent is dat Tom en Mustafa echte meedenkers zijn. Zo werden in onze bestaande tarp twee extra ogen aangebracht waardoor hij vanaf de hoogste nokstok naar voren gespannen kon worden en we veel extra luifelruimte kregen. Het raam werd op ons verzoek vervangen door horregaas met veel variabele ventilatiemogelijkheid, prettig in de afwisseling van warme en koude nachten in de Franse Alpen. En de hoge middenstokken werden vervangen door een A-stok, waardoor de binnenruimte flexibeler te benutten werd. Al met al werd de Fino daardoor toch een kleine woontent en zo hebben we hem deze hele vakantie ook gebruikt, terwijl onze bus heel comfortabel als bergruimte diende.

fino
De hoge muren zorgen voor een ruim aanvoelende slaapplaats, waarin de hoge mast stahoogte biedt bij het verkleden. De ledlampen geven onder de luifel een prettige warme verlichting, heerlijk bij het lezen tot laat in de avond, zowel binnen als voor de tent. Kortom: fijn die Fino.

Dries Oosterhof

Aangepaste Cameleon Junior

Hallo Tom en Mustafa,

Na jaren gekampeerd te hebben in een Kemphaan kwamen we op jullie tentenshow de Cameleon Junior tegen en waren op slag verliefd op dit tentje, maar we vonden de binnenruimte te krap. Nadat we onze wensen kenbaar hadden gemaakt, begonnen de onderhandelingen...
We zijn er gelukkig uitgekomen. In januari van dit jaar was onze gloednieuwe tent, de cameleon junior met wat aanpassingen (hoogte 190 i.p.v. 180 cm, grondmaat 300 x 270 cm i.p.v. 300 x 220 cm) klaar voor gebruik. We wilden hem zo snel mogelijk uitproberen.

Helaas dacht het hollandse weer er anders over en werd ons geduld danig op de proef gesteld. Maar met Hemelvaart was het dan echt zo ver... Eindelijk uit zijn verpakking de vrije natuur in. Wat een geweldige tent! De aanpassingen die we wilden zijn perfect uitgekomen. Wat een ruimte voor zo'n kleine tent. Hiermee hebben we een extra ruime trekkerstent die binnen 10 minuten opgezet kan worden. De voorluifel is zo enorm groot...je zit er met gemak met 3 personen onder.
Helaas was er dat weekend een rupsenplaag op de camping. Gek werd je ervan, en poepen dat die beesten deden....!!!! Onze tent zat helemaal onder de poep en leek in één klap vijftien jaar ouder.. We hadden er dan ook flink de ziekte in. Maar ja, dat is ook de natuur... Gelukkig is het helemaal goed gekomen in het volgende kampeerweekend nadat er een flinke regenbui overheen was gegaan.

cameleon junior

Tijdens onze grote vakantie, in Zuid Frankrijk, hebben we veel reclame kunnen maken want er bleven veel mensen bij kijken. "Hé...is dit nou een De Waard....? Ik ken dit mooie model helemaal niet.....? Wat een gave ruime tent...!" Ik kan je vertellen dat een groot aantal mensen in de Drome en de Languedoc het woord Atomatent niet gauw zullen vergeten.... Tom en Mustafa...maak je borst maar nat.

Nogmaals bedankt voor onze mooie tent! Atomatent geeft vorm aan je eigen wensen, daarin onderscheiden jullie je van veel andere tentenbouwers.

Hartelijke groeten van Gerrie & Kees Zaalberg uit Leiderdorp

Land Rover met Atomatent-aanpassing

Hallo Tom en Mustafa

Als echte Land Rover-liefhebbers wilden wij graag een tenttrailer en omdat mijn man nogal handig en creatief is heeft hij hem in de winter van 2011 - 2012 zelf gebouwd.

Nu moest er nog een luifel aan komen die wij ook als tent zouden kunnen afsluiten. Omdat wij plannen hadden om deze zomer naar Noorwegen te gaan, leek het ons wel belangrijk dat we van de luifel een tent konden maken, zodat we warmte konden creëren voor onszelf. Naar Noorwegen ga je immers niet voor het mooie weer maar voor de natuur. Met een ontwerpje op zak zijn we bij Atomatent binnen gewandeld.

Wat wij wilden was wel enigszins een uitdaging omdat er in verband met een daktent een gat in de luifel moest komen, bovendien moest het geheel redelijk snel en makkelijk op te zetten zijn.

Het resultaat kunt u bekijken op de foto's. We zijn inmiddels terug van onze vakantie uit Noorwegen en hebben de tenttrailer ten volle uitgeprobeerd. We zijn erg tevreden met wat Atomatent voor ons gemaakt heeft, de tent voldeed aan al onze eisen!

Groetjes Ilone en Mari Kanters

land rover land rover

Cocoonluifel

Enige tijd geleden hebben we, in navolging van een andere Cocoon-eigenaar, onze Cocoon-luifel bij Atomatent laten verlengen. Wij hebben een wat ouder model met een luifel van 1.20 meter. Omdat ook de dissel met keuken onder de luifel staat, betekent dit dat we er nauwelijks met z'n tweeën kunnen zitten, zeker niet als het regent (de regen slaat er al snel onder). Binnen zitten is voor ons geen optie.

Nadat we ontvangen waren in de showroom met een lekker kopje koffie, hebben we de wagen opgezet. Bij het openklappen bleek er een vochtplek aan de rechterzijkant van de luifel te zitten. Tom zei al gelijk dat de wagen bij hem in elk geval het weekend open bleef staan, dus kon hij goed drogen. Tom heeft de luifel uitgebreid gemeten en bekeken en in samenspraak is besloten er 1.25 meter aan te zetten, vastgestikt.

Aan de rechter zijkant is een inritsbaar stuk bijgemaakt, aan de linkerkant is het zijstuk vastgestikt aan het dak. Het gaatje middenvoor is keurig afgedekt met een driehoekje met klittenband. In geval van ernstige regen kan hier dus nog een extra stok ingezet worden. Omdat de tent toch van de wagen afgehaald moest worden, hebben we besloten om ook maar gelijk de weerplek te laten repareren. Dit heeft Mustafa prachtig gedaan, rekening houdend met de schuine lijnen van de wagen. Met Hemelvaart zijn we voor eerst ermee weggeweest. Super!! Ik weet niet hoe we dat eerst deden. We hebben veel meer ruimte, kunnen er goed onder zitten. Het vergt iets meer tijd met opzetten, maar dat is zeker de moeite waard. Wij zijn zeer tevreden over het geleverde werk!

Groet, Marion

Cocoon met luifel

Lees de verhalen

Onze Holtkamper-Cocoon met een mogelijkheid om de luifel geheel te sluiten; op maat gemaakt door Atomatent. (Een vouwwagen met tent-alure alla Atomatent)

Vooraf enige uitleg: Waarom onze Holtkamper-Cocoon dicht maken met een luifel?

We hebben onze Cocoon aangeschaft om vooral met z'n tweeën te gaan kamperen. We zijn zelf tentkampeerders die jaren lang hebben gekampeerd met een De Waard tent en een overstap hebben gemaakt naar vouwwagen ivm rugklachten en het sjouwen van de tent.
De keuze voor een Holtkamper-Cocoon was snel gemaakt, de Astro of Spacer zou ook kunnen, maar de Cocoon genoot onze voorkeur, zeker qua uitstraling en opzetgemak (andere zijn ook snel). Ook omdat het kamperen met de tent fysieke problemen gaf bij mij en mijn vrouw (sjouwen, rugklachten etc.).
De vraag aan Holtkamper om de luifel van de Cocoon dicht te maken werd beantwoord met: "Neen, dit is immers een snelle opzetter en daar gaan we niets aan veranderen". "Als je een dichte tent wilt, zul je een Astro of Spacer moeten nemen, er worden door Holtkamper geen extra's qua maatwerk geleverd"(!!??)

We wilden de luifel dicht maken van onze Cocoon, daarbij één die zeer flexibel op te zetten is, wind- en waterdicht is én in delen aan de vaste luifel te ritsen zou zijn. Vooral niet onbelangrijk; een passende uitstraling met het bestaande ontwerp. Wind (storm)vast te zetten, zodat de wind niet onder de luifel komt waardoor alles wegwaait.

De reguliere kampeermomenten als we met z'n tweeën weggaan zullen we de luifel niet gebruiken, immers gaan we dan voorbij aan het snelle opzet gemak van de Cocoon, wellicht een driehoekscherm tegen de wind.
Onze 3 pubers willen/zullen dit jaar niet altijd meegaan. Zeker een lange zomerperiode van 2 tot 3 weken van huis, gaat hun te lang duren. Enkele weekenden gaan ze wel eens mee, slapen of in eigen tent of in de voortent.

Begin dit jaar de Cocoon gehaald en al snel wezen proefkamperen. Dit ging prima (met één kind); van de zomer was het goed weer en waren we met 2 kinderen 3 weken in Z-Frankrijk, geen bijzonderheid.
Het laatste kampeerweekend was met veel regen en wind waardoor het onder de luifel niet geheel droog bleef, immers de wind blies de regen tot aan de wagenbak. Toen dachten we, jammer dat we de luifel niet geheel dicht kunnen maken. Waar op ik aan het tekenen ben geslagen.

Wanneer willen we de voorluifel dicht?
• Wanneer we met meerdere personen zijn op een kampeerplek waarbij de wind / regen van alle kanten komt en er niet voldoende ruimte onder de luifel is om met 5 of zelfs 7 mensen te zitten.
• Van de zomer verblijven we op de wadden (Vlieland); daar kan het goed waaien en één of meerdere kinderen komen enkele dagen kamperen, dan is het comfortabel om de tent dicht te kunnen maken.

We hebben de aanpassing bij Atomatent laten uitvoeren. Dit adres kennen we van een tentreparatie aan de Astro die we hiervoor hebben gehad.
Dit atelier heeft vakmensen (ex De Waard tentenbouwers) die zeer bedreven zijn in het maken van eigen tenten en van elke wenselijke aanpassing aan welke tent of camper dan ook, dus ook om de Cocoon te kunnen sluiten.

Holtkamper Cocoon

Resultaat: Een zeer mooi lijnenspel met het afsluiten van één of meerdere schermen.
De naden zorgen ervoor dat de schermen zeer windvast zijn.
Gebruikte materialen zoals tentstof, ritsen en andere materialen zijn van topkwaliteit.
Met het juiste opzetten, kunnen er geen waterzakken ontstaan, door het gevormde scherm trekt er een plooi naar beneden; hierdoor ontstaat een gootje dat zorgt voor het afwateren.
Het geheel afsluiten, zal denk ik niet zo vaak gebeuren, dan zie je immers niets van de omgeving, slechts in de kille avonden met meerdere personen onder de luifel en bij zeer slecht weer.
Bij kamperen is afsluiten van je omgeving niet de bedoeling.
Dus alle schermen worden met ritsen vastgezet, ook aan de zijschermen en de vaste luifel.
De schermen zijn op te rollen, naar wens. Evt. na meerdere kampeerervaring kunnen we besluiten om in de grote schermen ook vensters te plaatsen.
Het voordeel is een vrije zit onder de luifel met meerdere personen. Evt. een grondzeil en tenttapijt en hier kunnen zelf een flink aantal personen slapen.

Nadeel: veel werk om alles goed te spannen, dit vergt tientallen haringen of grondpennen dus de snelheid om in vol ornaat de tent neer te zetten voor een weekend zal niet snel gebeuren. Wij zijn er blij mee, en gezien van alle reacties tot nu toe, is er een grote belangstelling naar het resultaat bij meerdere Cocoon-bezitters We vinden het dan ook leuk om onze creatie met jullie te delen. Na de eerste kampeer-ervaringen zullen we verslag uitbrengen.

Fam, de Boer, Boxtel

Met de Armadillo naar Zwitserland

Na 12 jaar in een soort "De Waard" tent gekampeerd te hebben wilde wij nu een tent met wat binnenruimte en een grote luifel. Uiteraard met dezelfde kwaliteit die wij gewend waren.
Na lang wikken en wegen is de keuze op de Armadillo gevallen. Tweeledig, vanwege de breedte van de tent en de grote luifel die er vast aan zit. Wat hebben wij van de tent genoten zeg! Opzetten gaat heel eenvoudig en het opvouwen met enig beleid ook. Wij wisten op voorhand al dat wij na de eerste mooie dag twee regendagen zouden krijgen en dan merk je hoe prettig het is om een ruime binnenruimte te hebben. Twee stoelen, grote tafel, voetenbankje en lekker lezen uit de wind en regen! Tijdens de vakantie ook wind gehad, schat iets van windkracht 6-7. De tent staat als een huis, geen beweging in te krijgen en hij staat perfect strak afgespannen. Met deze tent gaan wij nog jaren plezier hebben en dat is zeker!

Armadillo

Pim, Veenendaal

Nieuwe Luifel voor onze Biod-caravan

Juli 2011

Na tientallen jaren trouw "Albatrossen" zijn we in 2002 'overgestapt' op een (oude, maar zéér krasse en mooi uitziende) BIOD-driekleur uit 1987. Na jarenlang martelen met zgn. passende schuifluifels/zonneluifels (we hebben er verschillende geprobeerd, maar ze stonden steeds als 'vlaggen-op-modderschuiten') kwamen we uiteindelijk bij Tom & Mustafa terecht, die zeiden: "Kom met je caravan maar naar Uden, vertel wat je graag zou willen en dan zeggen wij wel of het technisch uitvoerbaar is"......Aldus geschiedde.

Nu, net terug na een uitvoerige test-periode (inclusief storm, bliksem, regen, hitte, kortom: alles, behalve hagel) kunnen we alleen maar zeggen: "CHAPEAU, ATOMA!!!"

Héérlijk om als kampeer-enthousiasteling opnieuw 'tent' te ruiken! (i.p.v. zo'n grijs kunststof/polyester zeiltje), onze leefruimte verdubbeld te hebben, en om te merken dat alles functioneert zoals je in gedachten vooraf had gehoopt. Hij staat niet alleen in een vloek-en-een-zucht; hij is in een halve zucht ook weer opgebroken (één van onze wensen was: snel & gemakkelijk opzetten i.v.m. trekken.....)

Door vormgeving, kleurstelling en variatie-mogelijkheden van onze nieuwe luifel worden we door mede-kampeerders al regelmatig (positief) aangesproken..... en we vertellen graag......

We weten nu al zeker dat we nog jarenlang plezier van onze nieuwe luifel zullen hebben en mond-tot-mond-reclame zullen kunnen maken voor de 'naaikunsten' van Tom & Mustafa....... Ze snapten precies wat we bedoelden!

Biod luifel

Nogmaals bedankt!!!, Fam. Kruysmulder, Zwolle

Kapmeeuw met Varioluifel en Stern met Tarp in Luxemburg

Mei 2011, Beste Tom en Mustafa,

We zijn net terug van een heerlijke vakantie in Luxemburg. Hier hebben we onze nieuwe Varioluifel van de Kapmeeuw en de Tarp voor de Stern voor het eerst kunnen gebruiken. De Tarp had ik al gezien in de showroom in Uden maar de Vario voor de Kapmeeuw was een verrassing, vooral toen we hem gingen gebruiken. Wat hebben jullie mooi werk geleverd! Alles past probleemloos en al was het de eerste keer dat we de luifel gebruikten, het opzetten was een fluitje van een cent. Alles wees zichzelf. We zijn erg blij met de Varioluifel en zullen hierdoor deze tent zeker vaker gaan gebruiken.

Onze jongens zijn ook erg tevreden over de Tarp van "Tom de Tentenmaker", zoals ze AtomatenT noemen. Ze kunnen er lekker onder zitten als het wat waait maar nog veel belangrijker ze zitten uit de zon. Al met al is de vakantie prima verlopen mede dankzij de Varioluifel en de Tarp.
In augustus gaan we naar Italië. We gaan dan kamperen met de Cascára 380. Maar de Kapmeeuw met Varioluifel en Stern met Tarp nemen we dan ook mee. We gebruiken ze dan als we voor een weekje op een andere camping gaan staan.

Kapmeeuw en Stern

Met vriendelijke groet, Nico & José

Vlielandervaring, 2010

Wij hebben dit jaar met plezier in onze eerste Atomatent (Chapado) gekampeerd.
Sinds 1982 kamperen wij al in een Albatros, tot dit jaar, op Vlieland. Deze tent is ons altijd prima bevallen.

3 Jaar geleden is onze midden-stok van de Albatros - 35 sta-weken - door een zeer harde storm met windstoten van 110km/u, krom gewaaid. Deze hebben wij moeten vervangen.
Datzelfde jaar kwamen jullie langs om de Atomatenten te promoten. Door jullie enthousiasme, kunde en kennis van het produkt hebben wij de overstap gemaakt en de Chapado gekocht.

Chapado

Ondanks dat wij zelf maar met zijn 2-en zijn hebben wij genoten van de ruimte die deze tent ons biedt. Maar eigenlijk niet wij alleen, ook medekampeerders zaten vaak bij ons onder de luifel. Alles is zo doordacht dat elke plek optimaal benut wordt.

Omdat jullie deze zomer niet met dit model op de camping stonden, hebben wij regelmatig bezoekers gehad met de vraag of de tent bekeken mocht worden. Van iedereen hoorde je het pluspunt van de extra stokken in het slaapgedeelte. Hierdoor krijg je meer hoogte wat het in/uitstappen van je bed vermakkelijkte. Het was mij zelfs nog makkelijker gemaakt door deze, wel een andere maar dikkere/langere stok iets op zij te zetten. Dit heb ik wel moeten verklaren maar deed niets af aan de betrouwbaarheid van de tent. Door deze constructie is het voor meer mensen mogelijk gemaakt om langer door te gaan met kamperen.

Onze tent heeft verschillende weersomstandigheden prima doorstaan. Wij hopen voor jullie dat er meer personen zijn die de overstap gaan maken, wij hebben hiervan zeker geen spijt.

Henk en Yvonne van Calker

Vakantie op Vlieland, 2010

Voor het eerst dit jaar zijn we met onze nieuwe tent op vakantie geweest naar ons favoriete eiland Vlieland. Na jaren was onze oude tent aan vervanging toe. Ook voor ons is de keus gevallen op een Atomatent. Wij hebben gekozen voor de Chapado. Voor ons was de ruimte en vooral de inloophoogte van belang, aangezien we beide lang zijn. Tevens is de kwaliteit van de tent van een hoog niveau.

Met de varioluifel heb je geweldig veel ruimte. Daardoor konden we de afgelopen vakantie lekker lang buiten zitten. Ook windkracht 8 was geen probleem. We hoefden slechts de luifelstok maar naar beneden te brengen en een paar scheerlijntjes erbij te zetten. Al met al zijn wij zeer tevreden over onze Atomatent.

Chapado

Op Vlieland waren er veel meer Atomatenten te zien dan vorig jaar.

Wij kregen regelmatig reacties als:

Kijk dit is ook zo'n Atomatent.
Wat is deze tent groot!
Mogen we even binnen kijken?

We zien er naar uit om volgend jaar weer naar Vlieland te gaan met onze Chapado.

Vriendelijke groeten,

Fam. M. Kor uit Muntendam

Windkracht 7.....

Cascara windkracht 7

Hoi Tom en Mustafa.

Dank zij jullie hebben we weer een fijne vakantie gehad met de CASCARA. Zeeland was onze bestemming.

Nu wij voor de derde keer de tent hebben opgezet, gaat het alsmaar beter, ongeveer anderhalf uur. We stonden voor ons doen op de VIP-plaats, bij de geiten, kippen, marmotten, echt mooi uitzicht en hadden we weer veel bekijks overdag. Maar ook de avonden met de ledverlichting waren een schouwspel op zichzelf, heeeeeeeel romantisch en alles zo makkelijk. Ruimte genoeg voor tafel en stoelen, we zaten met zes personen onder de varioluifel met mooi uitzicht en lekker eten, wat wil je nog meer.

Dan was hij daar, de wind, de regen, windstoten van windkracht 7; dan ben je wel even ongerust. De hele nacht door kwam de regen met bakken naar beneden en trok de wind aan de tent. Niet zo goed geslapen staken we 's morgens met een bang hartje ons hoofdje buiten de CASCARA en wat bleek, ze stond nog fier met haar strakke kontje in de wind.

Dus we hadden ons zorgen om niets gemaakt, want Atomatent DAT STAAT!

Groetjes:Fam. Hoeks-Vanheukelom uit Lommel

De eerste maal in Zwitserland met de Cascara

Voortent en Luifel Sprite

Na enkele jaren met een Jan van Gent en voorheen met een Albatros junior op stap te zijn geweest, hebben we afgelopen voorjaar een nieuwe tent aangeschaft. De punten die voor ons bij de keuze belangrijk waren:

- betrouwbaarheid en kwaliteit die we gewend waren;

- voldoende ruimte voor 4 personen in de slaapcabine;

- een afgesloten en grote luifel zonder "trekgaten" in de hoeken;

- een grotere tent die toch eenvoudig opzetbaar is.

Na omzwervingen op internet bij o.a. mijn "oude leverancier" kwam ik terecht op de site van Atomatent. Hier kreeg ik meteen de kriebels omdat ik de kwaliteit ontdekte met een bekende maar toch andere vormgeving.

Na een bezoek aan Atomatent was de keuze snel gemaakt, aan alle eisen van onze keuzelijst werd voldaan en er was de mogelijkheid om samen met Tom nog enkele wensen uit te voeren. De keuze was gevallen op een Cascara. Een week later was na de nodige koffie, de bestelling rond en een tijdje later konden we de tent ophalen.

Eind juli kwam dus de echte vuurdoop, met z'n allen en de tent naar Susten in Zwitserland. Binnen een kleine 2 uur had ik de tent staan (makkelijk zo'n stokkenzak, alles in volgorde van opzetten erin), daarna kon mijn vriendin beginnen aan het "inrichten" van de tent.

Nadat alles ingericht te hebben kon het verder genieten doorgaan, in de avond viel al op hoe ruim en beschut we zaten ten opzichte van onze vorige tent, heerlijk. Door de constructie van een gronddeken, die rondom vastgeklikt wordt, en de hieraan bevestigde afscheiding woon/slaapgedeelte en de 2 A-stokken in de slaapcabine, ontstaat er een ruime slaapcabine voor 4 personen. De ruimte wordt optimaal benut en het afspannen neemt minder ruimte in rondom de tent.

Door de gesloten en opstaande muren onder de luifel ontstaat er een ideale plaats om kratten met spullen tegen de beide zijden te plaatsen, zonder verlies van zit- en loopruimte. Door het toepassen van 1 brede "deur" ontstaat aan beide zijde hiervan weer ruimte om koelkast en kooktoestel te plaatsen. Een aanrader om zeker ook aan te schaffen is het systeem van Travelled (Led-verlichting), zowel binnen als buiten toepasbaar.

Gelukkig hadden we ook een zware regenbui met de nodige windstoten, toen deze achter de rug was, waren we helemaal tevreden, lekker onder de luifel kunnen zitten, geen greppeltjes graven, geen extra sjorbanden, maar enkel de de voorste luifelstok met 1 deel ingekort.

Onze eerste ervaring: geweldig en een aanrader voor eenieder die een tent in en met deze klasse zoekt. Hiermee gaan we nog veel plezier beleven.

Reacties van anderen:

- ...welk type de Waard is dit?

- .....Atomatent? Waar zitten die?

- ...Mag ik eens binnen kijken?

- ....Wat een ruimte!

- Etcetera......

Ben benieuwd of we volgend jaar meer Atomatenten op de camping in Susten zien.

Fam. Hoevenaars, Lommel

Lees de verhalen

En het is schitterend geworden.....

Voortent en Luifel Sprite

Na een heel aantal jaren een tunneltent te hebben gehad en we besloten toch de komende jaren op Terschelling te blijven kamperen, waren we het er over eens dat er een andere, stevigere tent moest komen. Helaas zitten we beiden met rugklachten en was een nieuwe tent toch ook niet een optie meer. Maar om helemaal niet meer te kamperen??

We hadden wel eens aan een caravan gedacht, maar wat ons tegenstond was de voortent die we daar altijd voor zien. In onze ogen een grijs, plastic hok. Tot we op de site van Atomatent stuitten. Daar zagen we dat Tom en Mustafa en prachtige voortent hadden gemaakt voor iemand. Ineens kwam een caravan meer in beeld. We hebben een caravan aangeschaft en de bedden aangepast. We zijn toen in Appelscha op de tentenshow geweest en gevraagd naar de mogelijkheden. Daarop is een offerte gemaakt en konden we de caravan naar Uden brengen. En daar is heel hard en nauwkeurig gewerkt. Vlak voor we op vakantie zouden gaan, helaas door omstandigheden geen Terschelling, was de voortent met luifel klaar.

En het is schitterend geworden. We hebben een week gekampeerd in de provincie Groningen en we zijn inmiddels helemaal tevreden met onze voortent, waardoor we een echt kampeergevoel hebben mogen houden! Het tentgevoel is gebleven. En door de bedden in de caravan hebben we geen rugklachten gehad! Wat zijn wij blij met dit stuk kunstwerk!! En we zien al helemaal uit naar onze volgende vakantie.

Een nichtje van ons en haar man en zoontje hebben de caravan nog 2 weken meegehad naar Denemarken en ook zij waren heeeeel tevreden en hebben genoten van deze schitterende voortent!! Mustafa en Tom: geweldig bedankt voor weer een heleboel jaren kampeerplezier!!

Theo & Jet , Sander, Saskia en Bas Boelema

Lees de verhalen

Met de Tarp is onze kampeerplaats vele malen groter geworden!

Tarp

Met veel plezier hebben wij afgelopen jaar (zomer 2009) de Atomatent Tarp in gebruik genomen. Omdat de zon in het zuiden van Frankrijk behoorlijk fel en heet kan zijn, was deze Tarp een ware uitkomst. De jaren tevoren dienden we, om uit de zon te blijven, ons achter de caravan te verschuilen.

Nu, met de Tarp in onze "voortuin", is onze kampeerplaats vele malen groter geworden.

Tom en Mustafa bedankt voor jullie advies!

Ron & Cynthia - Uden

Eerste vakantie met de Cameleon

Cameleon Junior

In 1994 kochten wij, een gezin met drie kinderen, onze eerste De Waard tent, de Jan van Gent. Al snel  werd de tent uitgebreid met allerlei luifels om ’s avonds wat meer beschut met ons vijven buiten te kunnen zitten. Toen de kinderen niet meer mee gingen kamperen, namen we de Jan van Gent nog steeds mee op vakantie. De luifels namen we niet meer  mee, omdat ze  te veel plek innamen  in de auto. Al op de eerste camping kwamen we erachter dat de tent zonder luifels weinig beschutting bood. We waren al snel geneigd binnen te gaan zitten.

Inmiddels hadden we gehoord dat er een nieuw bedrijf was gestart in Uden, Atomatent. De eigenaar kenden we van onze bezoeken aan De Waard, hij had ons indertijd  goede adviezen gegeven. Na een bezoek aan de showroom en wederom  goede adviezen, besloten we de Cameleon uit te proberen. Afgelopen zomer was onze eerste vakantie met deze tent.

Het grootste pluspunt van de Cameleon is de luifel met de opstaande zijmuur, hierdoor wordt extra ruimte en beschutting  gecreëerd. Extra luifels zijn voor ons daarom niet noodzakelijk meer, waardoor de tent veel minder ruimte inneemt in de auto. Omdat je deze tent veel  sneller opzet en afbreekt dan de Jan van Gent, hebben we nog nooit zoveel verschillende campings in 3 weken bezocht.

Familie Coenen - Uden

Lees de verhalen

De Cameleon maakt zijn naam waar!

Na de nodige jaren kamperen in een grote familietent, was ik op zoek naar een kleinere tent. Maar wel met behoud van het comfort dat ik gewend was, met name als het gaat om de stahoogte.  Dat heb ik gevonden in de Cameleon. Een handzame tent met plenty ruimte om te slapen voor ons gezin van drie personen. Vier zou ook nog kunnen! Onder de standaard luifel hebben we voldoende windvrije en droge plaats voor onze kampeerspullen. Blijven we ergens langer of is het weer slecht, dan gebruiken we de varioluifel. Zo past de Cameleon zich aan alle omstandigheden aan: van compacte, sportieve tent tot de luxe van een zee van ruimte.

Cameleon Junior

Jet Langendijk

Op Vlieland met de Armadillo en Cameleon Junior met Souffleerluifel

Na jaren kamperen in verschillende soorten de Waard tenten op Vlieland, zagen we in 2008 een tent die er wel wat op leek, maar toch anders was. Hij had andere lijnen en een doorgetrokken zijflap, waardoor er geen tocht meer om het hoekje kon komen. We besloten een praatje te gaan maken en troffen daar Tom van Zanten, de ontwerper. We werden enthousiast en bestelden de Armadillo. Hiermee hebben we vanaf 1 april tot eind september op Vlieland gestaan, tot groot genoegen. Het is een heerlijke tent, lekker hoog, ruim en stormvast, en ook mooi met het doorgetrokken muurtje. Terwijl ik dit berichtje schrijf, zijn we net weer terug en staat de tent alweer voor het tweede seizoen, heerlijk dat het weer voor ons ligt. We gaan er weer vele weekenden genieten. We hebben inmiddels een tweede tent gekocht, de Cameleon Junior die we over een paar weken als bijtent opzetten voor familie en vrienden die het leuk vinden ons op Vlieland te bezoeken en er zelf ook even lekker uit te waaien. Voor deze tent heeft Tom een luifel bedacht die met verstelbare stokken hoger en lager kan worden gezet, zodat er een heerlijk plekje ontstaat om in het zonnetje en uit de wind te gaan zitten. We hopen op een mooi kampeerseizoen!

Armadillo en Cameleon Junior

Hetty en Andre, Leeuwarden/Rotterdam

Lees de verhalen

De eerste indrukken met de Chapado

Wegens omstandigheden hebben we vorig jaar onze grote reis niet kunnen maken. We hebben de Chapado echter wel een tiental dagen kunnen testen toen we op scoutskamp als kookouder meegingen. Daar is de tent echter enkel als ‘slaaptent voor 2 personen’ gebruikt dan wel als leeftent voor 4 personen. Dit maakt dat we de tent nog niet ten volle hebben ontdekt.

Er zijn niettemin toch wel indrukken ontstaan. Het opzetten van de tent is geen probleem. Eén uurtje met z’n tweetjes, voorluifel inbegrepen. Als je de volgorde respecteert kan er eigenlijk geen probleem zijn. Starten met een goed strakke kuip is wel een voorwaarde, liefst op vlak terrein. Alles mooi klaarleggen en goed afspreken wie wat doet. Geen probleem hoor. En ook als het even koud is buiten, op het einde is er wel een opwarmertje: ‘de haringen !’ ;-)

Iedereen die de tent zag is en blijft wel onder de indruk, net als wij nog steeds. Super mooie afwerking. Groot en toch optimale benutting van de oppervlakte (vooral achteraan geen onnodige oversteek). Het luifelgedeelte is royaal in de breedte. Dit is net wat het comfort maakt. Kookgerief, tafel en stoeltjes kunnen staan en je kan nog ruim in- en uitlopen De vario-luifel is ook echt wel vario. Even de muurtjes losritsen en je kunt alle kanten op, op voorwaarde dat je 2 extra luifelstokken hebt. En die had Tom ons bij de aankoop aangeraden! Mooi zo.

Een Ardeense stortbui met rukwinden moest er toch even bij en ook daar bewijst de Chapado zijn afkomst. Luifel in een punt omlaag en verder slapen. Een ware stormtent. De aangeritste binnentent zorgt ervoor dat je een hoop ruimte wint en toch alle ongedierte mooi buiten houdt. Het ontbreken van een dubbeldak hebben we niet als kouder ervaren, en een mooi voordeel is dat je zo het lijnenspel van de tent blijft zien vanuit je slaapplaats. Heerlijk als de zon zijn eerste stralen op het doek zet.

In de winter is de tent netjes opgeborgen. Zoals het hoort. Maar als je even in de buurt bent… dan ruik je stiekem aan de Atoma-tentzak. Vakantie… ! Deze zomer komt de echte maidentrip. 3 weken in de Lot (FR) op 800m in het groen. Een idyllische plaats die we koesteren. We hopen jullie mooie foto’s te bezorgen.

Tevreden Atoma-klanten
Familie Impens, Brugge

Groenendal 14a . 5405 AT Uden . Tel: 0413 24 72 13 / 06 365 356 13 . info@atomatent.nl . webdesign: www.cyron.nl